v
DEVELİ İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ - İSLAMİ İLİMLER
Sira No 
Aciklama 
1İslâmi ilimler alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir.
2İslâmi ilimler alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
3İlahiyat alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
4İlahiyat alanıyla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir.
5İslâmi ilimler alanı için uygun çağdaş araçları seçer, kullanır, geliştirir ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
6Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
7Peygamberler silsilesinin son halkası olan Hz. Muhammed’in hayatını ve misyonunu bilir, son ilahi mesajın ifadesi olan Kur’an ve en sahih yorumu olan Sünnet’i ve bu nebevi mirasın türevi olan ilimlere ait temel metinleri çözümler ve yorumlar.
8İslâm’ın inanç, ibadet, ahlak ve hukuk boyutlarını konu edinen kelam, fıkıh ve tasavvuf gibi ilim dallarının yapısını yeterince tanır ve aralarındaki ilişkileri açıklar, kavramlarını yerinde kullanır.
9İslâm medeniyetinin yapı taşları mesabesinde olan akli ve nakli ilimlerin ilke, konu, yöntem, tarih ve sorunlarını bir bütünlük içinde kavrar ve tutarlı bir şekilde açıklar.
10İslâm dünyasında ortaya çıkmış klasik ve çağdaş dini akımları tarihsel ve toplumsal bağlamını gözeterek eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
11Yaygın dünya dinleri ve bunların mezhep yapıları, demografik dağılımları, tarihleri, temel doktrin ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve aralarında mukayese yapar.
12Çağdaş dini sorunların çözümünde geleneksel birikime sadık kalır ve meselenin felsefi, sanatsal, tarihsel, bireysel ve toplumsal boyutlarını da gözeterek değerlendirir.
13Modern eğitim-öğretim araç ve gereçlerini kendi alanında verimli bir şekilde kullanır.
14Alanıyla ilgili edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
15Meslek hayatına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin kendisine kazandırdığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır.