v
SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU - SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ
Sira No 
Aciklama 
1Yönetimin temel alanını oluşturan kalite, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, finansman ve pazarlama ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir ve sağlık kurumlarının amaçları doğrultusunda ilgili yöntem ve teknikleri kullanarak temel düzeyde tasarlar.
2Tıbbi dokümantasyon ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir.
3Sağlık kurumları alanında bilgi yönetim sistemlerini tanımlar ayrıca sağlıkta dijitalleşmenin temeli olan bilgi teknolojilerini kullanabilir.
4Sağlık yönetimi alanında ortaya çıkacak olası sorunları ve mevcut problemleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak açıklar ve faaliyetlerin yürütülmesinde sorumluluk alır.
5Sağlık hizmetleri ve sağlık sistemleri için önemli göstergeler olan sağlık planlaması, politikası, ekonomisi, pazarlaması ve finansmanı konularında genel bilgileri belirtir, yorumlar ve bu etkenleri sorgular.
6Sağlık hukuku ve mevzuatı alanı da dahil olmak üzere temel hukuk bilgisini kullanır ve hasta hakları ve mahremiyeti konularında yüksek düzeyde özen gösterir.
7Hastane uygulaması ve teorik olarak sunulan alana yönelik bilgileri meslek bilgiler ile entegre eder ve sürdürülebilir bir yönetim anlayış için eleştirel düşünme ve çözüm önerisi geliştirir.
8Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ya da sözlü olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
9Tıbbi terminoloji ve hastalıklar ile ilgili temel bilgiye toplumun genelini ilgilendiren halk sağlığı sorunlarında tanımlama ve yorumlama becerisine sahiptir.
10Etik ilkelerin her alanda hayati öneme sahip olduğunu kabul eder özellikle insan sağlığını doğrudan etkileyen sağlık kurumları için vazgeçilmez bir değer unsuru olarak benimser.
11Toplumun bir parçası olarak sağlık alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma ve gelişmesinde katkıda bulunmanın farkındalık yaratmada yeterli olmadığı bu nedenle de sosyal sorumluluk kavramı ile bütünleştirilmesi gerektiği bilincine sahiptir.
12Sağlık yönetiminde toplam kalite yönetim süreçlerini açıklar, amacına uygun olarak kontrol eder ve uygular.
13Multidisipliner yapılara sahip sağlık örgütlerinde güncel gelişmeleri takip edebilecek bir yabancı dil kullanır.
14Sağlık yönetimi alanında kullanılan genel kavramları temel düzeyde açıklar ve lider, kendine güvenen ve üretken bir birey olarak doğru bilgiye ulaşmayı hedefler.