v
PINARBAŞI MESLEK YÜKSEKOKULU - PAZARLAMA
Sira No 
Aciklama 
1Temel pazarlama kavramları hakkında bilgiye sahiptir ve pazarlama alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerilerini ilgililere sözlü ve yazılı biçimde aktarır.
2Pazarlama teorisi ile ilgili edindiği bilgiyi uygulama becerisine sahiptir.
3Sektörel gelişim ve sorunları takip eder, değişen pazarlama kavramlarını tanımlar ve fırsatları girişimci olma yönünde değerlendirir.
4Bulunduğu sektörde rekabet avantajı yaratmaya katkı sağlayacak pazarlama stratejilerini açıklar ve hedef kitlesine yönelik pazarlama iletişimi unsurlarını uygular.
5Pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması süreci esnasında yapılacak işlemleri sıralar.
6Hizmet sektörünün ülke ekonomisi açısından önemli olduğu bilinciyle hizmet sektörünün gelişmesine yönelik çözüm önerir
7Müşteriyle etkin iletişim kurar, ürün sunumu yapar ve müşteri itirazlarını etkili bir biçimde cevaplar ve satış sürecinde karşılaştığı müşteri ve süreç yönetimi ile ilgili sorunları etkin bir biçimde çözer.
8Perakendecilik sektöründeki işleyişi ve çalışma süreçlerini tanımlar ve çalışma ilkelerini uygular.
9Uluslararası pazarlama konusunda edindiği bilgileri dış ticaret sürecinde uygular.
10Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dili kullanır.
11Mesleki sorumluluk bilinciyle mesleğini en iyi şekilde yapacak bilgi ve beceriye ulaşmayı ve alanındaki mesleki bilginin gelişmesine katkı sunmayı amaç edinir.
12Yaşam boyu öğrenme sorumluluğu ile alanındaki bilim ve teknolojik gelişmeleri yakından takip eder, kendini sürekli yenileme bilincinde olur ve öz değerlendirme yapar.
13Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.
14Sosyal hakların evrenselliği, kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularının önemi bilinciyle kişisel ve toplumsal gelişime katkı sağlayacak sosyal ve kültürel bilgi birikimine sahip olmayı amaç edinir.