v
DEVELİ SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLER FAKÜLTESİ - TARİH
Program Profili
Program Profili

Bölümümüz, sahasında temel eğitim almış uzmanlar yetiştirmeyi ve onları lisansüstü eğitime hazırlamayı amaçlar. Bölümde dört yıllık bir lisans programı uygulanmaktadır. Yüksek lisans programı, Kayseri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü ile koordineli olarak, Bölüm öğretim üyelerinin katkılarıyla yürütülmektedir.

Bu Bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler : 1.Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanları bilgisine sahip olur. 2.Tarih alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olma; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilme; verileri yorumlayabilme, değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, belgelere ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme bilgisine sahip olur. 3.Tarih biliminin doğası, kaynağı, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olur. 4.Tarihi bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme bilgisine sahip olur. 5.Disiplinler arası yaklaşımın temel niteliklerini kavrayarak mesleki yeterlilik süreçlerinde bunu kullanabilme bilgisine sahip olur. 6.Milli kültür kavramı ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilme yeteneği kazanarak farklı kültürlerde yaşayabilme bilgisine sahip olur. 7.Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilme bilgisine sahip olur. 8.Tarihi alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilme; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilme bilgisine sahip olur. 9.Kendini bir birey olarak tanıyabilme; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme yeteneğine sahip olur. 10.Tarihi, sosyal, kültürel, siyasi ve ekonomik konularda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme bilgisine sahip olur. 11.Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme bilgisine sahip olur. 12.Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme bilgisine sahip olur. 13.Tarihle ilgili öğrenmenin yaşam boyu sürdürülmesi gerekliliği bilgisine sahip olur. 14.Geçmişte kullanılan yazılı dillerin okunması, anlaşılması ve tahlil edilmesi bilgisine sahip olur. 15.Edindiği tarihi bilgiler vasıtasıyla sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılma bilgisine sahip olur. 16.Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olma ve izleme yeteneğine sahip olur. 17.Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme davranışına sahip olur. 18.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme anlayışına sahip olur. 19.Tarih alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma ve takip edebilme bilgisine sahip olur. 20.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki ahlakî değerlere uygun davranma bilgisine sahip olur. 21.Ferdi ya da toplumsal ilişkilerin sağlıklı olarak sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurma bilgisine sahip olur. 22.Lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirecek bilgi birikimine sahip olur. 23.Tarih ve tarihle ilgili alanlarda (arşiv, kütüphane, müze, sivil toplum kuruluşları vs) çalışabilir ve meslek edinebilir.